Hörselvårdsregistret
Hörselvårdsregistret syftar till att underlätta informations- och erfarenhetsutbyte mellan samtliga inom svensk hörselvård verksamma enheter, företag och personer. Registret ägs och drivs av Svensk Hörsel. Policy för nyttjandet av registret - HÄMTA HÄR
Så här fungerar det:
- Registret baseras på frivillighet; personer eller verksamhetsenheter ska kunna avstå eller avsäga sig från att stå med i registret.
- Registret ska endast innehålla sådana uppgifter som behövs för yrkesmässiga kontakter inom hörselvården.
- Den information som förmedlas till kontakter hämtade från Hörselvårdsregistret ska inte ha karaktären av reklam eller syfta till försäljning.
- Grunden i registret är varje persons e-postadress * och var och en kan uppdatera sina uppgifter själv.
- Alla i registret kan söka efter personer eller verksamhetsenheter genom personlig inloggning och lösenord.
- Varje verksamhetsenhet måste ha en person noterad som ansvarig för enheten*
- Enhetsansvarig, eller en särskilt utsedd registeransvarig inom enheten, kan själv uppdatera kontaktuppgifterna för enheten, liksom uppgifterna för den personal som är knuten till enheten. Enhetsansvarig/Registeransvarig kan också lägga till nyanställda personer eller ta bort de som slutat.
- Införande och tillgång till registret är gratis för alla utom för leverantörsföretag som inte är medlemmar i Svensk Hörsel. Leverantörsföretag som inte är medlemmar i Svensk Hörsel får finnas i registret endast mot erläggande av en årlig avgift.
- Exportering av registeruppgifter av intresse- och yrkesorganisationer får endast ske mot erläggande av en årlig avgift.
*obligatorisk uppgift
Alla som finns med i Hörselvårdsregistret ska följa policyn för nyttjandet av registret. Hämta policyn här!
Om ni önskar ytterligare information om Hörselvårdsregistret - kontakta kansliet!
Om ni önskar ytterligare information om Hörselvårdsregistret - kontakta kansliet!